Травел Форум

Ваканцията на 300 българи се провали заради фалита на Арайвалс ИДИ

Неактивен sonya

  • *
  • 11
  • +0/-0
    • Профил
Ваканцията на стотици българи, предплатили за екскурзии в Сардиния, Римини и Левкада в дните между 1 и 6 май, се провали, защото в навечерието на празниците фирмата-туроператор "Арайвалс ИДИ" обяви фалит.

"Знаем за около 300 души, които трябваше да пътуват през майските празници. Хубавото е, че нямаме информация за бедстващи туристи", обяви пред Нова телевизия Георги Рачев от Управителния съвет на Българската асоциация на туристическите агенции.

Осмен тези около 300 души засегнати са и хора, направили ранни резервации за есента, уточни Рогачев.

Той препоръча на всички, които са платили за пътуването, да посетят клоновете на "Евроинс", където да представят договора, който са сключили, заедно с касовия бон.

Археологът проф. Николай Овчаров също е сред засегнатите. Той заяви, че вечерта преди заминаването съвсем случайно е разбрал от интернет, че фирмата за фалирала.

Телефонно обаждане от фирмата не е имало. Изпратен е бил само имейл, който е попаднал в спам-папката на електронната му поща.

„Момичето от фирмата каза, че самите служители също са били изненадани от развоя на събитието. Със съпругата ми заплатихме над 2600 лева за екскурзията”, разказа професор Овчаров.

"По случая е стартирана проверка. Установихме, че е налице валидна застраховка за отговорността на туроператора, посредством която могат да се удовлетворят засегнатите потребители", заяви председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.

Във връзка с този казус от Министерството на туризма подготвят промени в законодателството за по-добра защита на потребителите при неосъществяване на платена организирана екскурзия, съобщиха днес от ведомството.

Според него може да се очаква да има пълно възстановяване на парите за несъстоялите се екскурзии.

В понеделник - 4 май, е свикана среща с представители на браншови организации, за да се обсъдят предстоящите промени.

Изпратено е и писмо до Комисията за финансов надзор, за да бъдат проучени възможностите за подобряване на условията при сключване на туроператорска застраховка и механизмите за прилагането й в подобни случаи, както и за по-ефективен контрол в сектора. Предстои среща и с Асоциацията на българските застрахователи.

По данни на Министерството на туризма фалиралият туроператро е продал за майските празници пакети за Сардиния, Италия (160 човека); Римини, Италия (45 човека) и Лефкада, Гърция (80 човека).

Министерството е поискало да бъде наложена имуществена санкция, тъй като не е уведомено от фирмата за започнатата процедура по несъстоятелност, съгласно Закона за туризма. Според получената информация, фирмата има сключена застраховка „Отговорност на туроператора”, валидна до 8 юли 2015 г. с лимит на отговорност 900 000 лв.

Неактивен sonya

  • *
  • 11
  • +0/-0
    • Профил
Туроператорът "АРАЙВАЛС-ИДИ" ООД е  подал молба до Софийски градски съд за откриване на производство по несъстоятелност поради свръхзадълженост, научи THExperts.
 
От компанията помолиха партньорите си да уведомят възможно най-бързо съответните туристи по закупени и неизпълнени пътувания, да не предприемат пътуванията, тъй като не е в състояние да гарантира изпълнението на услугите.
 
До момента не се съобщава за туристи на компанията, които в момента са в чужбина.
 
За майските празници туроператорът има няколко самолетни  програми до няколко дестинации в Италия, Лондон и Крит, както и автобусни екскурзии до Гърция.
 
Компанията е сред големите туроператори, специализирани в изходящ туризъм.  Известна е с добре разработената дестинация Италия, до където организираше многобройни програми с чартърни и редовни полети.
 
Дружеството е лицензиран туроператор и има договор за задължителна застраховка "Отговорност на туроператора" със застраховател Евроинс.

Неактивен sonya

  • *
  • 11
  • +0/-0
    • Профил
Фалиралата туристическа агенция "Арайвалс-Иди" ООД е изключена от организацията Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти още миналата година заради получени сигнали за дейността й. Това заяви в Сутрешния блок на телевизия и радио България Он Ер Калин Драганов от Асоциация на българските туроператори и туристически агенти. Фирмата е спряла да плаща членски внос от 500 лева, допълни още Драганов.  По думите му това са достатъчно ясни индикации за нередностите около дейността на фирмата.
Очакват се по-малко руски туристи през летния сезон, но хотелите през юли и август ще бъдат пълни, каза още експертът. Според него рекламата на България е недостатъчна и трябва да се вложат повече средства. Очакванията му за летния туристически сезон са положителни.
 
На 29 април туроператор и туристически агент „Арайвалс-Иди“ ООД е изпратил уведомление до своите партньори, че не може да изпълнява дейността си и започва процедура по несъстоятелност.

От Министерството на туризма посочват, че веднага е установен контакт с Комисията за защита на потребителите и са изпратени на място експерти на ведомството.
Установено е, че за предстоящите празници са продадени туристически пакети за Сардиния, Италия (160 човека); Римини, Италия (45 човека) и Лефкада, Гърция (80 човека), които пътувания няма да се осъществят.
Министерството на туризма е поискало да бъде наложена имуществена санкция, тъй като не е уведомено от фирмата за започнатата процедура по несъстоятелност, съгласно Закона за туризма.
Според получената информация, фирмата има сключена застраховка „Отговорност на туроператора”, валидна до 8 юли 2015 г.

Неактивен sonya

  • *
  • 11
  • +0/-0
    • Профил
Комисията за защита на потребителите (КЗП) започна проверка по повод подадената от туроператора "АРАЙВАЛС-ИДИ" ООД молба до Софийски градски съд за откриване на производство по несъстоятелност поради свръхзадълженост. Планираните за днес и 01.05.2015г. пътувания до Сардиния, Римини и Левкада, на които трябваше да заминат близо 300 туристи, няма да се осъществят.

Експертите на КЗП съветват потребителите, които имат закупени пакети на "АРАЙВАЛС-ИДИ" ООД, да се обърнат към дружеството и към застрахователя „Евроинс”, с когото е сключена задължителната застраховка „отговорност на туроператора”.

Проверката на КЗП до момента установи, че "АРАЙВАЛС-ИДИ" ООД има сключена застраховка „отговорност на туроператора”, валидна до 08.07.2015г. Търговецът е уведомил контрагентите си с писмо, че е подал молба до Софийски градски съд за откриване на производство по несъстоятелност поради свръхзадълженост. Планираните екскурзии с дати на занимаване 30 април и 1 май няма да се осъществят. Въпреки това сайтът на туроператора е активен и могат да бъдат правени нови резервации, т.е. туроператорът продължава да предлага услуги, които знае, че няма да има възможност да предостави. Набират се доказателства и случаят ще бъде разгледан от Комисията за прилагане на нелоялна практика от страна на търговеца.
През 2014г. КЗП извърши 6824 инспекции в туристически обекти, при които са съставени 582 акта за установени административни нарушения като предоставяне на туристически услуги в обект, който не отговаря на изискванията за определената му категория, необявени цени на нощувките и на другите предлагани от тях услуги чрез ценоразпис, поставен на видно за потребителите на място в близост до рецепцията, липса на лист- и карт- меню с обявени цени и грамажи в заведения за хранене и развлечения, липса на регистър на предявените рекламации и др.
Издадени са 90 заповеди за налагане на принудителна административна мярка „Временно затваряне на туристически обект”.

Експертите на КЗП посочват няколко важни стъпки, които потребителите трябва да предприемат преди да изберат услугите на даден туроператор:
1.   Уверете се, че туроператорът е регистриран.
2.   Изискайте от туроператора сертификата за застраховка, която да покрие неговата отговорност за причинени вреди вследствие неразплащане със своите контрагенти, неплатежоспособност или несъстоятелност.
3.   В случай че туроператорът не Ви предостави договор за застраховка, е разумно да се откажете от сключване на договор с него.
4.   Настоявайте туроператорът да Ви предостави в писмен вид предварителната информация за избрания от Вас пакет.
5.   Изисквайте от туроператора да Ви представи документа за заплатена застрахователна премия.

При сключване на договор за организирано туристическо пътуване изисквайте:
1.   Договорът да бъде в писмена форма.
2.   Изисквайте да Ви бъде издаден ваучер.
3.   При заплащане задължително изисквайте документ за платената сума.
4.   Трябва да знаете, че най-късно до 7 работни дни преди пътуването туроператорът трябва да Ви предостави в писмена форма информация за името или фирмата, адреса и телефонния номер на свой представител в посещаваното място, а при липса на такъв – да посочи данни за установяване на контакт с него.
ВАЖНО! Ако въпреки регистрацията на туроператора, продължавате да изпитвате съмнения относно надеждността му, бихте могли да се свържете поотделно със всеки един от контрагентите му и да проверите дали са направени резервациите в хотелите, в които предстои да отседнете, издадени ли са билетите за транспортните средства, които е предвидено да ползвате и т.н.

Неактивен sonya

  • *
  • 11
  • +0/-0
    • Профил
На 2-ри февруари прочетохме реклама в dir.bg на фирма "АРАЙВАЛС ИДИ" ООД , че организират пътуване до Индия. Хареса ни програмата и въпреки не малката цена решихме да тръгнем (аз и жена ми). Чрез моя позната се обадихме и проверихме, че могат да ни запишат и не е късно. Записаха ни. Платихме на другия ден цялата сума и поискахме ваучери, но ни бе обяснено, че ще получим ваучери на летището. На 10-ти февруари сутринта се явихме на летището, където ни чакаше придружител от фирмата и ... единствения друг турист освен нас! Явно стана добре, че сме се записали, защото в противен случай "групата" би била от един турист и един придружител. Ваучери не ни дадоха, но те били в придружителя... ОК. Дотук добре. Пристигнахме в Индия и противно на програмата ни настаниха в хотел 3* вместо в 4* за 4 нощувки. Обяснение - нещо като че двете нощувки в друг град били вместо в хотел с 5* в такъв с 5+*!!! (Нещо, което впоследствие се оказа, че не е съвсем така). Бяхме поставени пред свършен факт в 4 часа сутринта! Това е положението! След това се оказа, че обектите по програмата бяха посетени набързо през първия ден, за да може да се спести продължението на програмата през последния. Да, но не съвсем... През първия ден не успяхме да посетим заложените по програма Червен форт в Делхи, а Президентския дворец и Парламента видяхме само през прозореца на колата. Вратата на Делхи и един красив храм (Лакшминарян) погледнахме от другата страна на улицата, без даже да пресечем, за да ги посетим... Обещаната разходка по булевардите на Делхи, също потъна в небитието. Третия проблем е, че фирмата, която се "слави" с 10-годишен опит с пътуванията в Индия, беше дала погрешни инструкции за деклариране в Индия, както и не знаеше, че местна валута просто е задължително да се смени, т.к. на много и то съществени места долари не се приемат. Всичко това може да се приеме като липса на опит, в случай, че фирмата не претендираше за перфектен такъв именно с Индия! Върнахме се, предявихме претенции за рекламация и обезщетение, но бяхме категорично отрязани с мотива, че не сме направили протокол с местните туристическа агенция и хотели, с които по принцип нямаме никакви финансови и договорни отношения... Нелепо! На всичкото отгоре се оказа, че аз и съпругата ми сме виновни за смяната на хотелите, защото сме платили късно! Да де, но когато спасихме "групата" от един човек и я направихме 3 пъти по-голяма, парите ни бяха приети с охота без възражение, че сме закъснели. Платихме за едно, получихме друго без ни най-малко предупреждение или намек, че има промяна.

Неактивен sonya

  • *
  • 11
  • +0/-0
    • Профил
В понеделник членове на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенции (АБТТА) ще предложат оферти на излъганите от фалиралата в сряда фирма "Арайвалс – Иди”. Това съобщи пред iNews председателят на браншовата организация Байко Байков. "С оглед на възможностите, с които разполагат членовете на АБТТА, и свободните места, ще предложим на ощетените клиенти на "Арайвалс – Иди” специални условия за предлагани от нас туристически продукти”, заяви Байков. Той не уточни какви точно ще бъдат офертите, тъй като тепърва това ще бъде обсъдено между фирмите в организацията. Това ще стане в понеделник следобед,когато членовете на АБТТА ще разгледат възможностите си, след което ще бъдат представени и специалните предложения.

В сряда фирмата "Арайвалс – Иди” ООД поиска от съда да я обяви в несъстоятелност и обяви, че няма да може да изпълни ангажиментите си пред партньорите. Така близо 300 българи, които си бяха купили почивки в Гърция и Италия през фирмата и трябваше да заминат към избраните дестинации на 30 април и 1 май, останаха в България.

Оферти от сайтове за групово пазаруване за почивки и екскурзии понякога крият рискове за потребителите. "Има няколко случая, при които хората са оставали ощетени или или частично ощетени от такива продукти”, обясни Байков. Според него проблемът е, че законодателството не защитава достатъчно добре правата на потребителите на такива продукти и услуги. Затова самите потребители трябва да бъдат по-предпазливи към примамливи оферти и да проверяват внимателно кой и какво им предлага, призовава председателят на АБТТА.

Неактивен sonya

  • *
  • 11
  • +0/-0
    • Профил
Застрахователно дружество Евроинс” АД приема заявления за щети от клиенти на „Арайвалс – Иди“


Уважаеми клиенти,
във връзка с постъпила информация за стартиране на процедура по несъстоятелност на лицензиран туроператор „Арайвалс – Иди“, чиято отговорност е застрахована в „ЗД Евроинс“ АД със застрахователен договор № 03700100000503, бихме искали да Ви уведомим, че застраховката покрива само вреди, понесени от потребителя на организирани пътувания през периода на застраховката, както следва :

1. възстановяване на платените суми от потребителя по договора за организирано пътуване преди започване на пътуването;

2. заплащане на разликата в случаите, когато по време на пътуването са предоставени само част от услугите, уговорени в договора;

3. разходите, свързани с връщане на потребителя до началния пункт на пътуването;

4. съдебни разноски по претенции, предявени с влязло в сила съдебно решение, съгласно предвиденото по-горе.

По тази застраховка не се покриват:

1. разходи за допълнителни екскурзии, посещения и атракции;

2. горницата на действително направените разходи от потребителя вследствие на застрахователно събитие над разходите, които той би извършил, ако спазва условията, предвидени в договора за организирано пътуване;

3. финансови загуби, които не са пряк резултат от неоказване на договорени туристически услуги;

4. телесно увреждане (вкл. смърт, заболяване и/или загуба на трудоспособност) и/или щети на имущество на потребителя.

За да предявите своите претенции и получите обезщетение следва да предоставите следните документи във всички агенции, представителства и офиси на „ЗД Евроинс” АД в цялата страна:

1. копие от договор за организирано пътуване;

2. копие от документ, доказващ извършения разход;

3. искане за получаване на обезщетение, като задължително се посочи в него:

a. адрес за кореспонденция;

b. телефон за контакт;

c. електронна поща.

От интернет страницата на „ЗД Евроинс„АД www.euroins.bg можете да изтеглите Искане за завеждане на претенция по застраховка „Отговорност на туроператора”.

За контакти:

Телефон: 02 4895 443.

Електронна поща: office@euroins.bg

vladimir.savov@euroins.bg

 

Връзки

Екскурзии и почивки