Травел Форум

Никога не ходете в комплекс "Яев" с. Соколица

Неактивен сторм

  • *
  • 1
  • +0/-0
    • Профил
Преди няколко дни с група приятели посетихме комплекс "Яев" в с. Соколица, намиращ се на няколко километра от гр. Карлово. Пълно разочарование, гарнирано с обидно и унизително отношение към гостите от страна на управителката г-жа Яева, но ще започна подред... Комплексът се намира извън с. Соколица и прехвалената в офертите гледка, всъщност се оказа, че е към едно голо поле, обграждащо комплекса отвсякъде! Улицата пред комплекса е повече от ужасна - дупка до дупка, кал и дълбоки гьольове /уцелихме дни след дъжд/, а явно собствениците не са сметнали за необходимо да закупят чакъл /не повече от два камиона/ и да решат този проблем. Колите ни станаха на "мармалад"! На рецепцията се сблъскахме с първата нестандартна изненада - беше ни заявено, че трябва веднага да заплатим за целия си няколкодневен престой!? Явно собствениците се страхуват някой от гостите да не вземе да умре преждевременно, или пък разочарован да се откаже да гостува в комплекса /за второто - с пълно основание/ та да се набутат. Едно от семействата поради внезапно заболяване, не успя да дойде и се наложи да откажем една от резервираните стаи - от общо 24. Оказа се обаче, че това е невъзможно - управителката с раздразнен тон заяви, че заболяването на приятелите ни не я интересувало и стаята трябва да се плати. Тъй като не искахме още в началото да си разваляме настроението, съгласихме се да платим въпреки, че няма да ползваме стаята. В движение ни хрумна, че така и така има една свободна стая, да се обадим на други наши приятели да дойдат при нас. Така и направихме, но управителката отново ни попари, като заяви, че...вече продала стаята! Разпределихме се по предоставените ни стаи, като интересното е, че за всяка стая трябваше единствено по един човек да попълни адресна карта!? Тук е мястото на полицията да извърши проверка на реда за регистриране на гостите в този комплекс, защото определено това е ненормално - по този начин дори и най-издирван разбойник може да отседне при "Яев" и да си откара така до пенсия без никой да разбере, че е там! Посредствени, поовехтяли стаи, нямащи нищо общо с публикуваните снимки в сайта на комплекса и най-вече с определената цена за нощувка от 30 лв. на човек. Оказа се, че собствениците "предвидливо" бяха прибрали дистанционното на климатика в стаята /във всички стаи беше така/, да не би клиентите да ги вкарат в преразход на ток. Изуми ме алчността на тези хора - всичко в комплекса беше изчислено в пари и се заплаща допълнително по някаква измислена тяхна си тарифа : халат за баня - 3 лв. НА ЧАС /!/, влизане в басейна - 3 лв. пак на час, оставане в ресторанта след 02,00 часа - 100 лв. на час! Най-страшно е, ако някой клиент вземе, че заспи на някой шезлонг пред басейна - с тези 3 лв. на час, халатът ще му излезе златен! :) Дори в хотели с 5 звезди, плащаш депозит за хавлия или халат, ползваш цял ден, връщаш и ти връщат депозита! Тук обаче всичко е с броячи като на таксиметровите апарати - всяка секунда - стотинка! Собствениците явно са решили отвсякъде да прибират пари, но пък думата "касов бон" явно е непозната за тях и се чудя как от НАП са ги пропуснали до сега. Тъй като бяхме група от над 40 човека и поводът да гостуваме в комплекса беше отпразнуването на рождения ден на един от приятелите ни, уговорихме с управителката празненството на втория ден от престоя ни да започне от 20,00 часа до 02,00 часа. За целта рожденикът предплати капаро от 1000 лв. Непосредствено обаче преди да седнем на масата, се появи управителката с искане веднага да се заплати цялата сума по банкета. По думите `и, мъжът `и така искал!? Интересни хора - това е все едно да отидеш на ресторант и поръчвайки на сервитьора, той да ви заяви, че преди да ви донесе поръчката, следва да я платите! :) Както и да е, явно на тези хора такива са им вижданията и разбиранията за този вид бизнес! Въпреки уговорката да празнуваме до 02,00 часа, още в 01,00 часа DJ-ят спря музиката /намали я до степен почти да не се чува/, тъй като собственичката г-жа Яева така му наредила. Поводът -  гости на хотела, настанени в стаите над ресторанта се оплакали, че не можели да заспят. Това ме накара да се замисля, колко ум трябва да има човек, за да настани в стаите над ресторанта гости, които не са от празнуващата група? Комплекса има няколко самостоятелно обособени сгради, като основната в която се намира ресторанта е в центъра на комплекса, а останалите сгради със стаи за гости, са около нея. И така, ако си управител на такъв комплекс и знаеш още от преди няколко дни, че на определена дата ще имаш група от над 40 човека, която група ще отседне за няколко дни и в една от вечерите от престоя си, ще празнува рожден ден за времето от 20,00 до 02,00 часа, мисля, че е нормално да прецениш, че в този часови интервал в ресторанта ще се празнува - музика, танци и пр. Ако си професионалист, ще се сетиш, че не е разумно да настаняваш в стаите находящи се над ресторанта гости, които не са от празнуващата група. В тези стаи следва да настаниш гости от празнуващата групата, а странични гости извън нея, да настаниш в съседните корпуси! По този начин ще подсигуриш спокойствието и личния комфорт на всички. Да, ама не! Както се казваше в една телевизионна реклама: "Не става само с ядене - трябва и акъл!". Целият модел на поведение на собствениците и начина им на управление на комплекса е сбъркан! Кухнята, като цяло е посредствена история, а ако искаш да закусиш, трябва да слезеш не по-късно от 09,00-09,30 часа /въпреки, че официално се води до 10,30 часа/, защото след този час просто не зареждат! Както се казва: "Кой ял - ял, кой не - да е ял!".  Ако човек има нужда от нещо и се наложи да отиде до рецепцията за съдействие, необходим му е много късмет за да намери някой там. Първата вечер, едно от децата се качи по-рано в стаята си да си легне, а родителите му напуснаха ресторанта по-късно. Качвайки се до стаята обаче, установяват, че не могат да влязат - детето се е заключило от вътре и е заспало дълбоко. В продължение на два часа родителите не могат да събудят детето. В един момент им хрумва, че тъй като вратата на стаята се заключва отвътре с бутон, а не с ключа, от рецепцията могат да им помогнат. Отивайки до централната сграда където се помещава рецепцията, установяват, че дежурният по рецепция липсва, всички врати са заключени от вътре, а лампите изгасени! Само по едно щастливо стечение на обстоятелствата, детето се разбужда от телефона и хората успяват да влязат в стаята си... Спирам до тук, защото не искам да ставам отегчителен! В заключение само да отбележа, че най-щастливият ми миг за тези няколко дни, беше моментът в който к-с "Яев" остана зад гърба ми! Завинаги!

 

Връзки

Екскурзии и почивки